Tuesday, December 7, 2010

Mulakan langkah anda sepantas mungkin...

1. Para pembaca sekalian, boleh dikatakan semua pelaburan emas itu memang terbaik dan paling selamat berbanding pelaburan lain.
2. Ramai yang bertanya kepada saya Untung ke membuat pelaburan Emas. Jawapannya memang menguntungkan.Sebab-sebabnya ialah :
•Harga Emas purata naik 20-30 peratus setahun.Ini dibuktikan dengan kenaikan harga emas lebih dari 300 peratus dalam tempoh 10 tahun.
•Jika anda membeli pada harga rendah dan menjual semula apabila harga tinggi. Ini dinamakan Untung Pelaburan Jangka Panjang.
•Jika anda seorang peniaga emas/ejen emas anda akan untung bila harga emas naik serta menjual dan beli balik emas dari pelanggan anda.
•Anda harus bijak memilih. Bagaimanakah untuk memaksimumkan keuntungan dalam pelaburan Emas. Di sini saya senaraikan beberapa tip atau cara bijak memilih.
A.Melaburlah Emas dalam bentuk Emas Fizikal,bukan Emas dalam bentuk Akaun Simpanan Emas.Sebabnya Akaun Simpanan Emas tidak boleh dibuat gadaian dan bila anda keluarkan semua duit anda nilai emas anda juga turut hilang. dalam sistem muamalat Islam, syarat membeli emas ialah “beli emas dapat emas” bukannya beli emas dapat buku akaun simpanan.( Buku akaun ini saya nak pajak dimana ya?)
B. Pilih syarikat Emas Fizikal yang menawarkan harga segram yang paling rendah sekali. Ini bertujuan untuk memaksimumkan keuntungan anda bila anda menjualnya semula pada masa akan datang.
Telefon saya di 013-6167173 untuk keterangan lanjut..

No comments:

Post a Comment